10 Temmuz 2014 Perşembe

SharePoint Nedir?

 
Çok sayıda insan “SharePoint Nedir?” sorusuna verilecek cevabı bilmemektedir. Bu soruya bir kaç tane cevabı var fakat bence onu tanımlamadın önce anlamlandırmaya çalışmalıyız.Bu cevabı arayanların ne gibi yaygın hata ile karşılaştıklarını görelim:
“SharePoint,  birleşikler ve kavramlar ve arama ve topluluklar ve içerik ve yayınlama ve bir evrak yönetimiyle birlikte tarayıcı tabanlı iş birliği aracıdır. SharePoint iş birliği yapmaktır.İş zekasıdır. SharePoint iş arkadaşı, yardımcı, kurum içi ağ, dış ağ, internet ve daha da fazlasıdır.

Peki SharePoint nedir?


Bilgi bombardımanı, digital ve bilgi çağından başlamasından önce de, tarih içinde bulunabilen bir terimdir.Genellikle bunu anlamı çünkü çok fazla bilgi karar verme zorlukları vardır.Bu oluşturulan mevcut bilgi miktarı ve oranları arttı ve insanların iletişim yollarını değiştirdi.
Bir internet senaryosu içinde bilgi şöyle depolanabilir:

·         Dosya paylaşımı,

·         Yerel hard disk,

·         Personel dosyaları,

·         Farklı uygulamalar

·         E-postalar

·         Sizin bilmediğiniz insanın kafasında olanlar

İnsanlar karar vermek için bir çok problemle karşı karşıya kalıyorlar çünkü çok fazla bilgi var.Bazı problemleri de doğuruyor çünkü bu kadar fazla bilgiden ihtiyacınız olan bilgiye ulaşamıyorlar.Böyle bir problem olan bir bellek hayal edin.Evraklar açıklayıcı bir bilgi olmadan veya tuhaf isimlendirmeler yaparak farklı dosyalara ya da alt dosyalara  yerleştirilmiş.İnsanlar bilginin kesin olarak bilginin nerede olduğunu bilmiyorsa, bu istenilen bildi elde edilmeyebilir.İnsan kesin olarak bilginin nerede olduğunu bilmek zorundadır ve unutmaması gerekir.Çok fazla bir bilgi yığınında insan çalışıyorsa her bilginin nerede tutulduğunu nasıl bilebilir?Elbette bilemeyecektir.Bunun için bir sistem yapılması gereklidir.Aynı şekilde bilgi erişim izinleri de problemli olabiliyor.Dolayısıyla ihtiyacımız olan kullanamıyorsak ve ya bulamıyorsak nasıl karar alabiliriz?Hatta bütün bilgileri bulsak dahi nasıl zamanında karar alabileceğiz?
Evet siz bir bilgi işçisisiniz!
Bizim günlük çalışma hepimiz iyi bir karar için gereken bilgileri bulmadıkça ya da kullanamadıkça bir karar verme sorunları vardır.

Dolayısıyla bir uygulama bize nasıl yardım edebilir:
·         Kolay ve etkili çalışmamızı sağlamalı

·         Güvenli şekilde saklamalı, yönetmeli ve herhangi bir yerden bilgiyi geri alınabilmeli

Bir şeyi bulmak için çok fazla zaman kaybetmek istemiyorum.Karar vermek için aynı işi daha önce birisi yapmış veya zaten mevcut olan bilgileri hazırlamak istemiyorum.Bilgiyi depolamak, yönetmek , ihtiyacım olduğunda yeniden elde etmek ve her yerden bu alana erişebileceğim bir şeye ihtiyacım var.Dahası bu bilgileri hazırlanacağı, görüntüleneceği ilişkiye göre sıralanabileceği bir şey istiyorum.

Bu çözüme biz SharePoint olarak adlandırıyoruz!!!!
 
 
 
·         SharePoint Microsoft, benim iş ve benim çalışma sonucu artırabilir sağlayan bir araçtır. Ayrıca benim ekibin çalışmalarını, benim departmanı, benim şirket ya da benim ortakları artırabilir.
 
·         Depolamak ve yönetmek bilgilerin yanı sıra meslektaşları ile işbirliği için siteler ve topluluklar kullanabilirsiniz.
 
·         Sen depolanan bilgi için uyumluluk özellikleri ayarlamak için içerik yönetim özellikleri kullanabilirsiniz.
 
·         İçerik yönetimi ayrıca Microsoft Office gibi zaten mevcut çalışma ortamında bilgilerini kullanmasını sağlar.
 
·         Arama onların depolama bağımsız bilgi almak veya gerekli becerilere sahip kişileri bulmanızı sağlar.
 
·         Trendleri, almak için hazırlamak ve farklı bir depoda saklanan (iş) bilgileri görselleştirmek için izin verir.
 
·         SharePoint güvenli ve uzaktan erişim ile tüm bilgi yönetim ihtiyaçları için bir çözüm sağlar.
Müthiş bir şey, SharePoint burada özetlenen çok daha fazla yönü ve avantajlara sahip olmasıdır.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder