28 Eylül 2016 Çarşamba

Android Dersleri -2-

Geçen dersimizde kaldığımız yerden devam ediyoruz.
     1. Welcome to Android Studio pençesinde isek, Start a new Android Studio Project tıklıyoruz.
Açılmış bir Android Stutio varsa, File > New Project seçeneklerine tıklayarak devam ediyoruz.
Projemin adını "My First App " vererek devam ediyorum. Next'e tıklayalım.
Bu ekranda bildiğiniz üzere Android yeni sürümler çıkartarak var olanlara yeni özellik ekleyemeye ve değiştirmye gidiyor.Aynı zamanda telefon üreticileri bu sürümlere uyumlu işletim sistemlerini güncelliyorlar.Buradaki minimum versiyonu yüksek tutarsak bu programı kullanan kullanıcı sayısı bir o kadar da azalacaktır.Bununla ilgili bilgileri Help me Chose linkini tıklayarak öğrenebiliriz.

Seçili API 15 üzerinden devam ediyoruz.

Proje için istenile kütüphaneler, bileşenler vs. hazırlanıyor.Next'e tıklayalım ve devam edelim.
Burada çeşitli activiteler var Ama Biz şimdilik Empty Activity Seçip devam ediyoruz.Yeri geldiğinde bununla ilgili örneklere yer vereceğiz.
Customize the Activity ekranımızdaki Finish butonuna tıklıyoruz.Uygulamamız Gradle ile derleniyor.Vaktim olursa Gradle ile ilgili de bir kaç derste bahsetmek istiyorum.İlk tanışmam 2014 de olmuştu ama fazla vakit ayıramadım kendisiyle.
Windows erişim izni isteyebilir. Bizde istediğini verelim. "Erişime izin ver" :)

Evet sonunda ilk projemizi açtık.
Project penceresinin açılmış olduğunda emin olun. View > Tool Windows > Project işlem adımlarını takip ederek soldaki Project sekmemizi açabiliriz.



app > java > com.example.myfirstapp > MainActivity.java

     Bu dosya yeni bir proje oluşturma aşamaları bittikten sonra açılır.Daha öncede aktiviteler için sınıf tanımlarını içerir.Projeyi derlediğinizde başlar ve dosyayı yükler ve "Hello World!" der. :)

app > res > layout > activity_main.xml

     Bu xml dosyası aktivitelerin yerleşimleri tanımlar. İçinde "Hello World!" içere bir tane Textview element içerir.

app > manifests > AndroidManifest.xml

     Bu dosya ise uygulamanın temel karakterislik özelliğini ve her bir bileşeni tanımlar.Derslerimizde uygulamamıza yeni özellikler eklediğimizde burayı sık sık kullanacağız.

Gradle Scripts > build.gradle

     İşin ağa babası bu :). Tüm işi bu yapar. Programını derler ve çalıştırır.

Bu dersi burada bitirelim diğer derste uygulamamızı çalıştıralım. 









 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder